maanantai 15. joulukuuta 2008

Järjenkäyttö sallittu

Taas pyydettiin siirtämään pöytiä ja tuoleja. Paikalla oli jo pari-kolme oman alansa työntekijää. Hommahan kuuluu meille, tietysti. Mutta mieluummin odotetaan vahtimestarin saapuvan tekemään jonkin pikku roudauksen, kuin että nostaisi itse ne pari pöytää ja tuolia. Herää kysymys onko asiassa mitään järkeä? Kenenkään selkä ei revähdä toisen kanssa yhdessä nostaessa. Mutta kun ei kuulu heille. Vierestä sitten katsotaan.

Toisaalta pitäisi olla joku ihme ajatustenlukija. On vaikea arvata miten on tarkoitus laittaa jos ei ole jätetty tietoa. Mutta onhan se mukavampi valittaa kuinka vahtimestarit ovat taas laittaneet kaikki ihan päin helvettiä.

Jotain isompaa tilaisuutta varten on ehkä jopa annettu tietoa. Silloin kyllä osataan vaatia. Ei ole mitään väliä ovatko vaatimukset mahdollisia. Mutta kun meidän työala nyt tarvitsee just sitä ja tätä ja heti!

Usein tuntuu että tarkoitus ei ole yhdessä toteuttaa tapahtumia. Tarkoitus on joillain kerätä kunnia ja saada vahtimestarit/suntiot tekemään työt. Meitä kohdellaan kuin alimpiin kasteihin kuuluvia älykääpiöitä. Kiitosta ei anneta, haukut muistetaan aina. Pitäisi varmaan "joutua" vaikka jäämään sopivasti sairaslomalle jonkin ison hässäkän alla. Siinähän sitten kimpoilisivat seinille kuinka mikään ei taas toimi. Minä sitten nauraisin partaani kotisohvalla...

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olin muinoin kirkkoherran sijaisena pienessä maalaisseurakunnassa. Mikälie tilaisuus olikaan seurakuntatalolla, mutta siellä oli kahvitus. Joltain meni kahvia/kermaa/mehua/mitälie lattialle, jolloin minä, lähellä kun olin, kipaisin keittiöstä rätin ja aloin pyyhkiä lattiaa. Eräs seurakunnan kantamummoista nappasi multa rätin pois ja ilmoitti, että ei kirkkoherran sovi tehdä moista! Mä olin vähän että daa?

Mutta ymmärrän kiukkusi.

Anonyymi kirjoitti...

Hei, syntinen suntio. Olen seuraillut blogiasi syksyn mittaan ja alkanut epäillä olevani työkaverisi. Ainakin ymmärrän mietteesi. Mikäli näin on ja kanssasi tänäänkin kahvia join, hauskaa joululomaa.

syntinen suntio kirjoitti...

Mielenkiintoista...

Jos haluat niin voit kirjoittaa profiilista löytyvään sähköpostiosoitteeseen.